[Report*日本語] Mel-merry market
Posted Monday 20 July 2015 // 03:10


Today I went to an event called 「Mel-merry market」! It was an event where in artists sold their artworks and goods to people unlike doujin-events this one focused on people who sold their original artwork. I have been to doujin events before but this is my first time to go to an original artwork focused one image

今日は「Mel-merry market」というイベント行ってました!このイベントはオリジナルグッズの展示販売でした。私は同人誌イベントとか行ったことあるんですがオリジナルイベントは初めてです!image





Some of the artists!
参加する人画家!



I really wanted to buy from KON IRO-san but she wasn't there when I wanted to image
KON IROさんの売ってるもの買いたかったんだがその時は出かけましたimage
A bit of my haul!
買ったもの!


Most of what I bought!
ほとんどの買ったもの!ステッカーはどっかでつけたんだけど(笑)

More of the stuff! I actually bough quite a lot but I'm not really sure if I could post them online image
買ったポストカード!これはネットでupするのは大丈夫かどうかわからないからこれしか見せないんですimage


The event was done in a really, really small hall and the turn out wasn't as big but I really enjoyed the event (and ended up spending waaay more that I planned image) . What was surprising for me was everyone that was in the event were girls! I understand from the pamphlet that most of the art that was being sold was really kawaii but, you'll never really know since there were also some artists  that didn't draw that. But, I did see some guys in the event! I guess they were buying stuff for their girlfriends image

今回のイベントは小さなホールで行いました。私は前に参加した同人誌イベントはすごく大きなホールで行いましたから今回はちょっとびっくりしました!それを言ってもとっても楽しかった!大ホールなったらお疲れるんですか小さいのほうがいいと思います!このイベントは楽しすぎてお金を使いすぎましたimage

しかし、ほとんどの参加者は女だったからちょっとびっくりしました!可愛い系はやっぱり女の子向けですよねwでもイベントで男も見たんです!彼女のプレゼントの買い物かもimage

下手な日本語ですみませんでした orz
申しupした写真が取り消したいならコメントやメール送ってくださいすぐに取り消します。

edit: I also went to day 2! 次の日も行ってました!


I bought more postcards image
ポストカードまたいっぱい買いましたimage


Until next time!

瑠衣子

Labels: , ,

View Comments »
comments powered by Disqus

<$BlogCommentBody$>

< $BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>


... Back to the blog?

http://ruikyuu.blogspot.com/